Köpvillkor

Fraktfritt

Du har alltid ett val hos oss att din beställning levereras fraktfritt inom Sverige.

Har din försändelse ej hämtats ut och återsänds till oss, kan du debiteras en kostnad på 200 kr om vi måste skicka om din försändelse på nytt för frakt samt administrativa kostnader. Din försändelse finns på utlämningsstället i 14 dagar om du väljer alternativet utan hemleverans.

Kontakta oss gärna om ditt paket har skickats tillbaka till oss eller om du ej har möjlighet att hämta ut paketet inom 14 dagar.


Leverans

Vid beställning före 14.00 skickas varorna samma dag. Vårt mål är att du som kund alltid skall få beställda varor inom 1 -2 vardagar efter ditt paket skickats från oss. Vid beställning helger samt helgdagar, skickas varorna första helgfria vardag.

hudvårdsbutik.se ansvarar för transporten och vi använder alltid Postnord för snabba säkra leveranser.

Det är mycket ovanligt att försändelser kommer bort. Skulle detta hända så behöver du inte vara orolig, vi garanterar att du alltid kommer få dina produkter.

Små försändelser skickar vi som första klass brev. Varor som väger upp till 2 kg skickas med Varubrev. Om dina varor överstiger 2 kg användes Mypack, som till vissa orter kan ta en dag extra. Ordrar som överstiger 1150kr, eller vid en tilläggsavgift skickas som MyPac Home hemleverans. Du måste då personligen göra ett val, när du vill få ditt paket levererat och hur det skall levereras. Se mer om MyPac Home Nedan.

Vissa av våra paket som överskrider specifika mått skickas med MyPack Collect. Skickas ditt paket med detta alternativ kommer du att få en länk från Postnord via sms eller mail där du har möjlighet att välja att hämta ut ditt PostNord MyPack Collect paket på ombudet med enbart utlämningskod. Detta betyder att du inte behöver visa legitimation utan behöver istället identifiera dig via mobilt BankID. Med detta val kan du låta en familjemedlem, eller en av dig utsedd person hämta ut ditt paket genom att du delar din kod till din budbärare. 

Normal leveranstid är 1-2 vardagar, men vi reserverar oss för om Postnord försenar leveransen samt för slutförsäljning av produkter i butiken. Vid slutförsäljning informerar vi dig, leveranstiden kan då bli 2-5 vardagar (alla varor skickas samtidigt).

Om Postnord försenar leveransen vidtar vi åtgärd dag 4 från beräknad leveransdag hos kund. Vid restnotering hos våra leverantörer under längre tid skickas övriga varor direkt. Vid restnoteringar, om produkten är slut på lager eller annan ev. försening så har kunden rätt att utan kostnad häva köpet och vi betalar tillbaka beloppet inom 20 dagar. Vi kontaktar då alltid kunden.

Vid beställningsvara kontaktar vi kunden för information om leveranstid.


Hemleverans MyPack Home

Avisering

När din försändelse är klar för leverans får du en avisering. Därefter behöver vi komma överens med dig om tid för leverans.

Om det är dag eller kvällstid du erbjuds beror på var i landet du bor.

Om du inte är hemma och vi har gjort ett leveransförsök så kommer du att få en ny avisering om var du kan hämta din försändelse.

Sms-avisering

Får du en sms-avi framgår vilka tider du kan välja för din leverans. Du väljer tiden direkt i sms:et. På avin framgår även om det finns möjlighet för dig att själv hämta ut försändelsen på en utlämningsplats.

E-post- eller brevavi

Får du istället en e-post- eller brevavi kontaktar du oss för att komma överens om leveranstid eller få besked om och var du själv kan hämta det. Kontaktuppgifter finns på avin.

Legitimering

När du tar emot ditt paket hemma behöver du legitimera dig.

Inte hemma vid leverans

Om någon annan ska ta emot din försändelse, ska den personen visa både sin egen och din, mottagarens, legitimation. Det framgår av avin om du istället har möjlighet att hämta försändelsen på utlämningsplatsen.

Kan vi inte leverera får du en avisering om var du kan hämta försändelsen. Du kan alltid följa din försändelse med tjänsten Spåra brev, paket och pall.

Du kan själv påverka hur du vill ha din hemleverans. Du får en avisering via mejl eller sms, med en länk, om att leveransen är på väg. Det visas också i appen PostNord. Du gör enkelt ditt val i appen eller på webbsidan som länken leder till.

Leveransalternativ

1. Leverans hem – välj dag och tid.
2. Leverans hem – även om du inte är hemma.
3. Hämta själv hos PostNord.
4. Leverans till ombud.

Leverans hem

Du får välja dag och tid för din hemleverans. Möjliga leveranstider under tre leveransdagar visas för ditt postnummer.

Leverans hem även om du inte är hemma

När du bokar dag och tid kan du välja att få leverans även om ingen är hemma och tar emot. Om du bor i villa eller radhus kan du välja en plats där vi ska leverera paketet. När vi har levererat får du en avisering via mejl eller sms. Om du vill kan du i stället välja att någon annan blir aviserad. Det kan vara en granne, dina föräldrar eller någon annan som du vill göra uppmärksam på att leverans har skett. När försändelsen är levererad upphör ersättningsanspråket för ditt paket.

I vissa fall kommer du inte ha möjlighet att göra detta val. Det kan bero på Postnords val eller försändelsens innehåll.

Hämta själv hos PostNord

Hämta försändelsen själv hos PostNord. Karta, adress och öppettider visas i appen och på webbplatsen som du kommer till via länken i aviseringen.

Leverans till ditt ombud

Du kan få ditt paket levererat till ditt ordinarie ombud och kan då välja att hämta det när det passar dig. Paket som är för stora, till exempel som väger över 20 kg, kan vi inte leverera till ombud. Då kommer inte detta leveransval att visas.


Integritetspolicy

Information om personuppgifter

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss. Här kan du läsa om hur vi skyddar, hanterar och använder personuppgifter.

Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk nu levande person. Exempelvis kan bilder och ljudupptagningar som behandlas i dator vara personuppgifter även om inga namn nämns. Krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter (t.ex. IP-nummer) är personuppgifter ifall de kan kopplas till fysiska personer. Varje åtgärd som vidtas med personuppgifter utgör en behandling, oberoende av om den utförs automatiserat eller ej. Exempel på vanliga behandlingar är insamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, bearbetning, överföring och radering.

I och med den nya dataskyddslagen, GDPR, som trätt i kraft den 25 maj 2018 har vi uppdaterat vårt sätt att hantera personuppgifter samt gjort det ännu tydligare för dig i vilket syfte vi sparar och använder kunddata. GDPR står för General Data Protection Regulation och ersätter den svenska personuppgiftslagen. För dig som kund innebär det att dina personuppgifter får ett ännu starkare skydd och att du får mer kontroll över hur dina personuppgifter används.

Sekretesspolicy och lagring av personuppgifter

När du genomför ett köp i vår butik godkänner du att vi sparar dina personuppgifter för att du skall kunna få ditt paket levererat till dig, samt att vi skall kunna följa upp dina beställningar om någon form av reklamation, återköp eller fel har skett. Om det har skett en reklamation eller reaktion kan vi även behöva spara uppgifter om detta för att vi i framtiden skall kunna erbjuda dig absolut bästa rekommendation. Dina köp lagras också i vår databas för att vi skall vid vägledning lättare ge dig en bättre och snabbare rekommendation. Dina personuppgifter går aldrig vidare till tredje part förutom våra samarbetspartners Klarna och PostNord.

Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas. Du behöver inte ha ett skäl för att få dina uppgifter raderade.

Vi sparar alltid dina uppgifter i vår databas så länge ändamålet kräver detta för att ha möjlighet att hantera eventuella reklamationer, returer eller frågor. Samt för att uppfylla företagets rättsliga förpliktelser enligt lagkrav eller myndighetsbeslut. Enligt bokföringslagen lagras uppgifter upp till 7 år.

Sekretess och säkerhet

När du ger ifrån dig uppgifter om dig själv på hudvårdsbutik.se ska du alltid kunna vara trygg med att vi hanterar dina personuppgifter på ett säkert sätt. Känslig information såsom kontokortsnummer skickas alltid krypterad (SSL) för att utomstående inte ska kunna komma åt informationen. Informationen lagras inte av oss på hudvårdsbutik.se utan skickas endast vidare till Klarna AB. Du kan läsa mer om klarnas betalningsvillkor här nedan under ”klarna”. Överallt där känslig data skickas är överföringen krypterad, t.ex. i ditt konto och i kassan. Vi arbetar även på daglig basis med att se till att både vi och våra system är i fas med aktuell säkerhetsstandard.

Det är ytterst sällsynt men om ett dataintrång skulle inträffa har vi tydliga och konkret utarbetade rutiner för hur vi hanterar dessa för att minimal skada ska ske. Du som kund kan också vara lugn med att om något skulle inträffa kommer du självklart att bli informerad.

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Vid upptäckt av falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas.

Klarna

Vi använder oss av Klarna som betalpartner och alla dina betalningar hanteras av Klarna AB som får tillgång till dina personuppgifter i form av namn, adress, telefonnummer, personnummer och mailadress. Observera att det även är Klarna som genomför en eventuell kreditupplysning. Du kan läsa mer om Klarnas betalningsvillkor Här.

Genomförande av köp

När vi mottagit din beställning skickas en orderbekräftelse per e-post med information om din beställning. Spara orderbekräftelsen vid eventuella kontakter med Kundtjänst. I nästa steg skickas en leveransbekräftelse per e-post med information om att din beställning är skickad.

Dina uppgifter som du anger sparas i vår databas, men inget konto skapas åt dig för egen inloggning. Har du några frågor eller behöver häva ditt köp tar du kontakt med oss för att fullfölja detta.

Om du är under 18 år krävs målsmans tillstånd av beställningen.

Hudtest

När du godkänner att genomföra ett fullständigt hudtest hos oss, låter du oss ta del av personuppgifter (namn och kön), kontaktinformation (telefonnummer och mailadress) och de svar du gett. Denna information delas aldrig ut till tredje part utan används enbart för att du skall få ett så pass fullständigt svar som möjligt och för att vi vid behov av vidare information kan kontakta dig. Dina uppgifter sparas hos oss så länge ändamålet kräver detta, för att vi vid behov skall ha möjlighet att följa upp dina svar och besvara eventuella frågor.

Kontakt via mail, telefon och sociala kanaler

När du tar kontakt med oss via någon av våra kontaktformer (mail, telefon eller sociala kanaler) kommer aldrig dina personuppgifter vidare till tredje part. Om vi genom kontakt behöver t.ex. ta din mailadress och ge en skriftlig rekommendation används den enbart internt tills du får ditt svar.

Nyhetsbrev

När du godkänner att prenumerera på vårt nyhetsbrev sparas enbart din e-postadress hos vår samarbetspartner Multinet. Det betyder att enbart vi och de har tillgång till din e-postadress av anledning för att skicka ut nyhetsbrev. Du kan alltid själv avregistrera dig från dessa utskick direkt genom mailet och då försvinner dina uppgifter från deras databas. Om du hellre vill ta kontakt med oss och låta oss hjälpa dig går det givetvis bra och du tar lättast kontakt med oss genom mail: info@hudvardsbutik.se eller telefon: 08 – 588 987 30. hudvårdsbutik.se medverkar inte till att skicka skräppost (spam). E-postutskick från tredje part förekommer inte.

hudvårdsbutik.se - Salongen

Om du besöker vår salong för en behandling kommer vi att spara information vid bokning som namn, telefon och mailadress för att underlätta ombokning eller om kontakt behövs. Vid behandling sker alltid en analys innan där du skriver under och medger dina svar och bekräftelse på att vi får spara dina uppgifter för uppföljning med eventuellt nytt besök. Vi sparar enbart dina uppgifter så länge ändamålet kräver detta.

Cookies

En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator. Du bestämmer själv hur din dator hanterar cookies genom inställningarna i din webbläsare.

Vi använder cookies på hudvårdsbutik.se. Du kan läsa mer om primära cookies nedan. Dessa är skapade för hudvårdsbutik.se och används endast på hudvårdsbutik.se.

Varukorgen:
Vi använder oss av cookies för att hålla reda på vad kunden lägger i varukorgen så att ett köp är genomförbart. Utan cookies (kakor) går det m.a.o. inte att köpa något i vår butik. Denna cookie kommer också ihåg vad kunden senast hade i varukorgen så att när kunden återvänder visas den gamla varukorgen.

Senast besökta produkter:
När kunden handlar i butiken kommer en cookie ihåg vad kunden senast tittade på och visar det i en ruta, vilket blir ett hjälpmedel för att kunden enkelt skall kunna återvända till en tidigare produkt denna har tittat på.

Tredjeparts cookies:
Dessa är skapade av någon annan är hudvårdsbutik.se och handlar bland annat om statistik och annonsering genom t.ex. Google analytics. Du kan läsa mer om vår samarbetspartner Googles’s integritetspolicy Här.

Med hjälp av t.ex. analysverktygen Google Analytics (tredjeparts sessions- och permanenta cookies) kan vi samla in statistik om hur våra besökare rör sig på webbplatsen, till exempel:

- Om besökaren har varit på webbplatsen tidigare
- Varifrån besökaren har klickat sig in till vår webbplats
- Vilka sidor som besöks på webbplatsen
- Hur lång tid besöket tar
- Vilken webbläsare som används

Enligt lagen om elektronisk kommunikation (2003:389) ska alla som besöker en webbplats med cookies få tillgång till information om att webbplatsen innehåller cookies och ändamålet med användningen av cookies. Besökaren ska också lämna sitt samtycke till att cookies används, vilket du alltid får göra hos hudvårdsbutik.se.

Rekrytering

Personuppgifter som kommer att hanteras vid rekrytering är t.ex. namn, adress, telefon och mail. Samt CV, personligt brev och eventuellt arbetsprov. I vissa fall behöver vi även mer information för hanteringen men då på förfrågan av arbetssökande. Det förekommer även hantering av kontakt mellan parter internt via mail och telefon för att informationen skall hamna hos ansvarig. Informationen sparas endast så länge ändamålet kräver detta.

Förändringar av hantering

Om det sker förändringar i hur hudvårdsbutik i Stockholm AB hanterar personuppgifter kommer det att meddelas på denna sida. Rutiner för behandling kan t.ex. komma att ändras om lagstiftningen ändras.

Kontakt vid behandling av personuppgifter

Vi värnar om våra kunder och är helt öppen med vilka personuppgifter vi sparar. Har du frågor om vår behandling av dina personuppgifter är du varmt välkommen att kontakta oss.

hudvårdsbutik i Stockholm AB

Telefon: 08 – 588 987 30 (070 - 749 87 30)
Telefon Salongen: 08 – 24 24 40 (076 – 160 78 46)

Adress: Bryggavägen 131D, 178 51 Ekerö
Lokalnummer: 101v

Organisationsnummer: 556 750 – 2108


Betalningsalternativ

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Din faktura skickas via epost, har du valt Klarna konto eller delbetalning skickas fakturan direkt från Klarna i slutet av månaden. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, 60 kr påminnelseavgift samt dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har.

Ångerrätt & Returer

För privatpersoner tillämpar vi distans- och hemförsäljningslagen samt konsumentköplagen. Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från mottagandet av varan. Kunden står för returporto och ansvarar för skador som kan uppstå under transporten. Vi föreslår att du skickar med ett rekommenderat brev, då du som kund ansvarar för att försändelsen kommer i retur till oss. När vi godkänt att produkten är i väsentligt oförändrat skick så återbetalas pengarna för hela ordervärdet senast inom 7 dagar. Viktigt är att du skyddar returen noga då produkten måste vara i nyskick när den inkommer till oss. Ångerrätten gäller inte om varan är använd, skadad, eller på annat sätt modifierad. Öppnade/använda hudvårds- makeup produkter återtas inte pga sanitära skäl.

Viktigt när du skickar tillbaka produkten, skicka med ditt ordernr, namn, adress och postnr. Samt skriver att du önskar göra ett återköp.

Returadress: hudvårdsbutik.se, Bryggavägen 131D 1tr. 178 51 Ekerö.

Reklamation

Är varan skadad vid leverans kontakta oss direkt, gärna med en bild. Är varan felaktig eller du har fått en allergisk reaktion måste reklamation göras inom skälig tid samt innehålla minst 50% av produkten. Reklamationen skall göras genom att maila info@hudvardsbutik.se uppge order nr och vad som är fel. Om du skulle ha fått en allergisk reaktion av produkten kontakta oss på 08-588 987 30.

Om en vara är felaktig/allergisk reaktion står vi för returfrakten, vilket kommer återbetalas till kund inom 7 dagar vid godkänd retur. Vid reklamation tillämpas konsumentköplagen, se www.konsumentverket.se

Alla e-handlare ska enligt lag tillhandahålla en länk till EU-kommissionens online plattform, denna lag trädde i kraft 1 januari 2016. För mer info besök http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Prover

Dermalogicaprover beställer du vid fältet "meddelande" när du slutför din beställning. Självklart kan du beställa prover innan du gör ett köp för att se om produkterna passar din hudtyp, dessa är kostnadsfria. Hör av dig till oss på info@hudvardsbutik.se med vilka prover du önskar samt din adress.

Följande Dermalogicaprodukter i butiken finns ej prov på: Multi Active Toner, Ultra calming mist, Antioxidant Hydramist och Renewal Lip Complex.

Vi kan även erbjuda egengjorda prover på övriga produkter och märken i vår butik. Lägg ett önskemål om vilka produkter du önskar i kommentarsfältet när du lägger din beställning eller kontakta oss så löser vi i mån om tillgänglighet till dig. Önskar du färgprov på foundation erbjuder vi även detta. Hör gärna av dig för ett färgprov. Max 3 per kund.

Vänligen ha överseende med att vissa produkter inte finns i prover. På grund av att de t.ex. är i vattenkonsistens eller trycksluten förpackning har vi ingen möjlighet att skicka dessa.

Vi kan inte erbjuda prover på beställningsprodukter.

Beställningsvaror

Vi har i stort sett allt i lager av våra större märken. Önskar du beställa någon produkt som ej finns i butiken, kontakta oss gärna för pris samt leveranstid.

Våra priser

Alla produkter är inkl. moms.

Alla produkter har ett rekommenderat butikspris, vilket är satt av våra leverantörer som vi köper våra produkter från. Det är det pris de flesta butiker använder.
För att visa hur bra rabatt du får, har vi valt att jämföra priset mot det rekommenderade butikspriset vid kampanjer. På många av våra produkter har vi valt att ha riktigt bra priser för er kunder, även då vi inte har kampanjer!

Presenter

För er som önskar ge bort produkter i present vänligen meddela oss i fältet "meddelande" vid kassan, så lägger vi plast om produkten. Vi har inte möjlighet med paketinslagning.

Övrigt

Vi rekommenderar att du rådfrågar oss innan du beställer, om inte produkten tidigare har använts. Vi hjälper gärna till med råd samt skickar även prover kostnadsfritt i mån av tillgänglighet, se mer information under ”Prover”.

Alla våra produkter är inköpta från svensk generalagent och garanteras äkta och nytillverkade. Garanti på varan lämnas av respektive tillverkare.

Vi reserverar oss för tryck/skriv/tekniska fel samt ändrade villkor hos våra leverantörer och eventuella prisfel/prisändringar som kan ske. Vi reserverar oss även för riktigheten av ingrediensförteckningen av våra produkter. Eftersom ingredienserna kan ändras kan vi inte garantera att dessa listor är kompletta och uppdaterade. För en exakt förteckning av ingredienser i varje produkt se din produktförpackning, eller kontakta oss gärna.

På startsidan kan du se om det finns viktig information, t.ex. besked om våra leveranser.

Vi har tyvärr inte möjlighet att skicka produkter utomlands

Önskar du få hjälp att lägga din beställning. Kontakta oss gärna på 08 – 588 987 30 eller via info@hudvardsbutik.se så hjälper vi dig. OBS. Vi har endast möjlighet att lägga din beställning med faktura.

Företagsinfo

Företagsnamn hudvårdsbutik i Stockholm AB

Adress Bryggavägen 131 D, 178 51 Ekerö

Tel 08 - 588 987 30

Org nr 556750-2108


/.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få 10% rabatt på hela sortimentet!

Ange en giltig epost-adress!
Rabattkoden skickas automatiskt till mailadressen som du anger. Rabatten gäller i 14 dagar från prenumerationen och gäller inte på redan rabatterade priser.